در راستای پروژه خوشامدگویی ایران به جهان؛

چینی ها به زبان خودشان تبلیغ سفر به ایران را می کنند

چینی ها به زبان خودشان تبلیغ سفر به ایران را می کنند

به گزارش تور و گردشگری، بلاگرهای چینی به ایران آمدند تا پیام سلام ایران را به گوش مخاطبان خود در کشورشان برسانند و از آنها دعوت کنند سفر به ایران را در برنامه های خود بگذارند.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، پروژه سلام ایران هم اکنون مهم ترین پروژه ای است که وزارت میراث فرهنگی با هماهنگی وزارت خارجه برگزار می نماید تا بتواند پیام صلح و دوستی و میهمان نوازی ایرانی ها را به گردشگران کشورهایی که بعنوان بازار هدف شناخته می شوند، برساند.
در گامهای اول این پروژه، چین یکی از مهم ترین بازارهای هدف ایران برای جذب توریست است. چون چینی ها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت دارند و حدود ۱۵۴ میلیون نفر از آنها به سفر می روند این آمار جدا از تایوان و هنگ کنگ است.


بنابراین اگر کشوری بتواند سهمی حتی کوچک از بازار گردشگران خروجی چین داشته باشد و نظر چشم بادامی ها را به خود جلب نماید، بازار گردشگری آن کشور حتما تکان خوبی خواهد خورد.
هر چند که برخی معتقدند چینی ها، گردشگران ولخرجی نیستند اما تعداد زیادشان می تواند این نقیصه آنها را در کشور میزبان برطرف کند.
حالا وزارت میراث فرهنگی پروژه ای به نام «سلام ایران» را تعریف کرده تا بتواند یکی یکی به سراغ کشورهای هدف برای جذب توریست برود. تا کنون چند تور چینی به ایران آمده اند که بخشی از آنها بلاگر، نویسنده، خبرنگار، عکاس، بازیگر و … بوده اند.
ملاک اینست که مثلا بلاگر یا اینفلونسرهای سفر در این کشور می بایست بیشتر از یک میلیون فالوئر داشته باشند و نرخ تعامل آنها با مخاطبانشان بالای ۳۰ باشد.

مشکل اخلاقی خاصی نداشته باشند و شاخصهای در نظر گرفته شده معاونت گردشگری را داشته باشند. فعال حوزه گردشگری باشند یا در مبحث گردشگری کار کرده باشند مثلا عکاس این حوزه باشند یا مقالاتی در اینباره نوشته باشند. همینطور مطالبه هزینه های شگفت انگیزی که از توان ایران خارج باشد را نکنند. تمامی این معیارها بررسی می شود تا یک فرد از چین به ایران دعوت شود.
کسانی که معمولا کارشان سفر کردن است، میزبانی ایران را می پذیرند و یک هفته تا ده روزی میهمان دولت ایران هستند. به مراکز گردشگری و تاریخی مهم کشورمان می روند و از بهترین غذاها و رستوران ها و مراکز اقامتی استفاده می نمایند تا هر چه بیشتر در رابطه با ایران بنویسند، پست بگذارند و تبلیغ کنند. ازاین رو باید در صفحه مجازی خود به ازای هر روزی که در ایران هستند یک پست عکس یا فیلم یا متن منتشر کنند.
بعد از ترغیب مخاطبان برای سفر به این مناطق، سیل پیام هایی سرازیر خواهد شد که از آنها می خواهد تا بیشتر در رابطه با ایران بنویسند و اطلاعات بیشتری بدهند.
مسلم شجاعی مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی به خبرنگار مهر در رابطه با پروژه سلام ایران که برای بازارهای هدف اجرا می شود اظهار داشت: ما برای این افراد تأثیرگذار در صنعت توریسم چین، چند تور مختلف با موضوعات متنوع تعریف کرده ایم و هر کدام بنا به سلیقه خود می توانند در آن شرکت نمایند مثلا گروهی که امروز با خبرنگاران نشست دارند مسیر جاده ابریشم را طی کرده است اما گروه بعدی که این هفته به ایران می آید با مبحث خوراک در ایران می گردند.
وی اظهار داشت: مقرر است این پروژه برای کشورهای بعدی هم ادامه پیدا کند و از افراد تأثیرگذار آن کشورها هم دعوت شود منتها حالا درحال بررسی افراد هستیم.
وی افزود: سیاست دولت تقویت روابط با کشورهای همسایه و شرکای راهبردی مانند چین است. گردشگری یک بخش از این پازل خواهد بود. همینطور پیرو اقدامات قبلی مانند مطالعات بازار، لغو روادید، برگزاری کمیته های فنی، تبادل موزه ای و اینفلوئنسر مارکتینگ را ادامه دادیم.
شجاعی اضافه کرد: مبحث تورهای آشناسازی از چین در سالهای قبل هم سابقه داشته است و این مورد حتما به چین محدود نمی شود و برای بازارهای هدف گردشگری هم صورت خواهد گرفت.
در سومین دور از دعوت تاثیرگذاران حوزه سفر چینی به ایران خبرنگاران در آخرین لحظات پایان سفر چند روزه برخی از همین بلاگرها، با آنها همراه شدند تا نظرشان را در رابطه با سفر به ایران بپرسند.
تعدادی از آنها ایران را ندیده بودند و برایشان جذاب بود. مثل بسیاری از گردشگر هایی که به ایران می آیند بعضی از آنها گفتند که پیش از سفر، خانواده شأن آنها را برای انتخاب این مقصد منع کرده است اما در انتها این سفر متوجه شده اند که فهم جهانی از ایران چقدر اشتباه است.
بر عکس چیزی که ایرانیان گمان می کنند و تصور دارند که غذای چینی ها برای ایران مناسب نمی باشد پس برعکس آن هم باید اتفاق بیفتد، چینی های این گروه از غذاهای ایرانی خیلی استقبال کرده اند و حتی آنها که گیاهخوار هستند هم مشکلی برای غذا خوردن نداشته اند.
نظر گردشگران چینی در رابطه با سفرشان به ایران
یکی از این بلاگرهای سفر به نام Ane تنیس باز هم هست و اظهار داشت: غیر از مخاطبانی که در حوزه سفر دارم، دوستان تنیس بازی هم دارم که سفرم به ایران را دنبال می کنند. من تور جاده ابریشم را برگزیده ام چون برای من فرهنگ قدیمی دو کشور و ارتباط این کشورها با هم از راه جاده ابریشم جذاب بود.
وی که تاکنون به ۴۵ کشور سفر کرده است اظهار داشت: نخستین بار بود که ایران می آمدم و این کشور را واقعاً دوست داشتم. زمانیکه از تهران تا مشهد را می رفتیم برای من مانند این بود که در تاریخ قدم می گذاریم.
افراد دیگر این تور از غذاهای ایرانی لذت برده بودند یکی از آنها ترید و آبگوشت را بیشتر پسندیده بود و برایشان جالب بود که سرنا از راه جاده ابریشم بین دو کشور ایران و چین باب شده است همینطور دارچین از راه کشور آنها سال ها قبل به ایران آمده است.
برای برخی دیگر که خودشان به تنهایی به ایران آمده بودند، این تورها چهره دیگری از ایران را برایشان به معرض نمایش گذاشته بود و از این بابت خرسند بودند که توانسته اند در سفرشان اطلاعات بیشتری از ایران و فرهنگ ایرانی به دست بیاورند.
این گروه از چینی های تأثیرگذار حوزه سفر بعد از گفتگو با خبرنگاران از تهران به کشورشان رفتند تا ویدئوهایی که گرفته بودند را تدوین و منتشر کنند و جوابگوی مخاطبانی باشند که برای سفر به ایران ترغیب شده اند.
فعالیت آنها در این حوزه توسط وزارت خارجه مورد بررسی و به وزارت میراث فرهنگی گزارش می شود تا ایران بداند بابت هزینه این سفر چقدر بازخورد خوب گرفته است. به این امید که بخشی از بازار چین سهم ایران شود.

1402/12/23
10:38:28
5.0 / 5
313
تگهای خبر: بازی , تاریخی , توریست , سفر
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ttma تور و گردشگری