معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست

۲۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست

به گزارش تور و گردشگری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: 2400 پروژه گردشگری در کشور با اعتباری بیش از 400 هزار میلیارد تومان در حال اجراست.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان، با اشاره به این که از شروع دولت سیزدهم تا حالا یک هزار و ۶۱۰ پروژه در عرصه گردشگری افتتاح شد، گفت: هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور با هزینه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که به اذعان وزارت کشور از پروژه های برتر هستند.
وی با اعلان اینکه ۸۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اضافه کرد: امید است با دستور رییس جمهوری این پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: یکی از مولفه هایی که دراین زمینه کمک کرد مشوق هایی بود که از طرف دولت و شوراهای اسلامی شهرها در نظر گرفته شد و تعدادی از مصوبات دولتی؛ در این جهت دولت ۲۱ مصوبه حمایتی برای گردشگری گذراند.
شالبافیان با قدردانی از مدیران و نمایندگان استان اصفهان برای تلاش در بازگشایی و احیای کارخانه ریسباف، اظهار داشت: مردم اصفهان امروز با اندک اقدام مسؤولان و خدمتگزاران خوشحال هستند.
وی اظهار داشت: تجربه ریسباف نشان گر این است که با کنار همدیگر قرار گرفتن می توان تعدادی از اختلاف نظرها را مرتفع کرد برای اینکه اگر همکاری مدیریت بانک ملی نبود این هویت تاریخی به مردم و شهر اصفهان بازنمی گشت.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر طبق دستور رییس جمهوری امیدآفرینی ابر پروژه دولت می باشد و ریسباف یکی از آنها است و حدود ۴۷ پروژه دیگر در دولت سیزدهم مثل ریسباف به ثمر رسید که همچون آنها می توان به گوهر پاک در سیرجان اشاره نمود.
شالبافیان اضافه کرد: این ۴۷ پروژه احیا شده در جای خود یک شأن ملی بین المللی دارد و در همه این پروژه ها به کلید واژه کار تیمی و همدلی می رسیم؛ پروژه هایی بزرگ مقیاس که از شروع دولت گره گشایی شدند و این ها هر کدام به مانند نگینی در جغرافیای کشور توانستند گروهی را شاد کنند، هویت جدید بیافرینند و هویت قدیمی را بازیابی کنند.
وی اشاره کرد: بازگشایی ریسباف دل مردم اصفهان را شاد کرد و می تواند الگویی برای احیای بناهای تاریخی در دیگر شهرهای کشور شود؛ ریسباف را برای اصفهانی ها آماده می نماییم اما از نقش ریسباف به عنوان اقدام نمادین و الگو نباید غافل شد. به موازات مرمت این بنا لازم است تورهای گردشگری شکل گیرد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه از این پس نیز در وزارت پیگیر موضوع ریسباف خواهیم بود و کمک خواهیم کرد، اضافه کرد: پیرو بازدیدی که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از نمایشگاه گردشگری داشتند بتوانیم دفتر منطقه ای سازمان صنایع دستی و گردشگری را برای اصفهان کسب نماییم و ریسباف نه فقط زمینه ساز بیان هویت اصفهانی ها باشد بلکه زمینه آمد و شد صنعتگران صنایع دستی همه دنیا با اصفهان قرار گیرد.
به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه ۸۰ به سبب بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه، با حضور مسؤولان استانی و شهری و تعدادی از فعالان و علاقه مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.


1403/03/01
09:03:14
5.0 / 5
491
تگهای خبر: بازی , تاریخی , زمین , سرمایه گذاری
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری