وزیر میراث فرهنگی:

سرمایه گذاری در گردشگری به 500 میلیون یورو افزایش خواهد یافت

سرمایه گذاری در گردشگری به 500 میلیون یورو افزایش خواهد یافت

به گزارش تور و گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: تعهد وزارت میراث فرهنگی در سرمایه گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون یورو به ۵۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، سید رضا صالحی امیری ظهر شنبه در رویداد نود سالگی شهرداری تنکابن اظهار داشت: هویت این شهر مردمان، جوانان و انسان های فرهیخته آن است.
وی اضافه کرد: شهر جسم است و روح آن مردمان و فرهیختگان آن بوده و تنکابن را با هویت تاریخی و فرهنگی آن می شناسیم.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه این شهر و این دیار می تواند الگوی توسعه برای کشور باشد، تصریح کرد: این رویداد نود سالگی بدین منظور برگزار شده است.
صالحی امیری. اظهار داشت شایسته است از شهردار تنکابن به علت خلاقیت و توانمندی شأن برای نشان دادن رخ دیگر تنکابن قدر دانی شود.
وی با بیان اینکه، باید این حقیقت را بپذیریم تا کنون نتوانستیم آنطور که باید این دیار را معرفی نماییم، افزود: ایرانی حق دارد احساس غرور کند چونکه تبار و نسل و داشته های ایرانی در دنیا کم نظیر است.
ثبت ۳۵ هزار اثر تاریخی و میراثی
این مسئول افزود: تابحال ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی را در کشور ثبت کردیم اما این سرزمین یک میلیون. اثر را در درون خود جای داده است.
وی افزود: هرجای این سرزمین حفاری شود، تکه ای از تاریخ و باستان پدیدار می شود و نمونه آن، وقتی وقتی در رامسر حفاری شد، یک نماد جدید برای کشورمان و منطقه مان پدیدار شد.
وزیر میراث فرهنگی با تاکید براینکه، نخستین نیاز گردشگری جذابیت است، تصریح کرد: این جشنواره به منظور انتقال جذابیت شهر به کشور است.
وی با اشاره به اینکه مازندران همه جذابیت ها را یک جا در دل خود دارد، خاطرنشان کرد: گردشگری بستری برای معرفی این فرهنگ و این تمدن است.
وی با اشاره به اینکه پس از جذابیت، زیرساخت ها لازمه شکل گیری گردشگری هستند، افزود: گردشگری دریا بعنوان یکی از مهم ترین شاخه های گردشگری در نخستین حرکت خود بوده و دنیا از این صنعت توریسم بهره ی بسیاری گرفته است.
صالحی امیری همینطور از افزایش میزان تعهد وزارت میراث فرهنگی در سرمایه گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون یورو به ۵۰۰ میلیون یورو اطلاع داد.
وزیر گردشگری اظهار داشت: امید با اشتغال و توسعه و توجه به زیرساخت ها، کار اقتصادی و کوشش برای توسعه شکل می گیرد و اظهار داشت: ما درحال باز کردن مسیر صنایع دستی بوده و صادرات صنایع دستی را باید گسترش بدهیم و این نیازمند بستر سازی و سرمایه مو گذاری است.


منبع:

1403/06/25
15:28:22
5.0 / 5
32
تگهای خبر: تاریخی , زمین , سرمایه گذاری , فرهنگ
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
ttma تور و گردشگری