شجاعی خبر داد؛

رونمایی از دو محصول جدید برای بازاریابی گردشگری خارجی

رونمایی از دو محصول جدید برای بازاریابی گردشگری خارجی

تور و گردشگری: به گزارش تور و گردشگری، مدیرکل بازاریابی گردشگری اظهار داشت: دو محصول جدید در عرصه محتواهای گردشگری برای بازاریابی در کشورهای هدف تولید و رونمایی گردید.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره ی تازه ترین اقلام و تولیدات در عرصه گردشگری نخستین جلسه خبری خودرا قبل از ظهر امروز در محل معاونت گردشگری برگزار کرد. در این برنامه شجاعی اظهار داشت: نسل جدیدی از محتواهای گردشگری درحال تدوین است نخستین آن کتابچه چند رسانه ای گردشگریست که شامل ۹ کتابچه به ۱۳ زبان خارجی با ۱۰۸ فایل pdf با قابلیت نمایش در قالب های مختلف است. وی با اعلان اینکه این محتوا در اختیار همگان بصورت آفلاین قرار می گیرد افزود: این محتوا به رایزنان و خبرنگاران، فعالان گردشگری داده می شود تا در بازارهای هدف پخش شود. همین طور می خواستیم تنوع در مطلب و تصاویر از گستره جغرافیایی داشته باشیم. آرش نورآقایی هم در این برنامه اظهار داشت: برای طراحی این محتوا باید تصاویر متن ها را طبقه بندی می کردیم. از طرفی وزارت میراث فرهنگی یک برندی را طراحی نموده بود ولی هیچ کجا دیده نمی شد. ولی در کشورهای دیگر حتی در سفره کاغذی آنها از این برند استفاده می نمایند. یکی از کارها متحد کردن شعار و برند گردشگری بود. همین طور کاتالوگ اصلی قرار بود توضیح اصلی بدهد که ایران شامل چی چیزهایی هست و کاتالوگ های دیگر بصورت تخصصی توضیح دهد. شجاعی در ادامه این برنامه از تولید محتواهای دوم گردشگری آگاهی داد و اظهار داشت: بعد از لغو روادید با ۲۸ کشور آمار اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را با زمان مشابه مقایسه کردیم. این آمار نشان میدهد که با ۲۰ درصد رشد ورود گردشگری رو به رو شدیم. وی اظهار داشت: لغو روادید سبب شد که تعدادی از کشورها ویزایشان را با ما لغو دو طرفه کنند همچنان که عمان این کار را انجام داد و اخیراً هم تونس، ویزا را برداشت. شجاعی بیان کرد: محصول دوم موشن گرافی در قالب یک پکیج درباره ی معرفی ایران است که به کشورهایی که با آنها لغو روادید شده ارسال خواهد شد. این کشورها شامل ۲۸ کشوری است که تازه لغو روادید شده اند و ۸ کشوری که قبلاً روادید با آنها کنسل شد. شجاعی اظهار داشت: پروژه سلام ایران یکی از پروژه هایی است که در عرصه بازاریابی انجام شد. این کار را ادامه دادیم از کشورهای مختلف گروههای مختلفی به ایران آمدند و بازتاب خوبی داشت. تور کشورهای بازار هدف و لغو روادید شده در قالب تورهای تخصصی وارد کشور می شوند. این کار در طول سال نیز به انجام می رسد. چند سالی است که به این باور رسیده ایم باید در نمایشگاه های خارجی حضور داشته باشیم اما آیا لازم هست که دولت در همه این نمایشگاه پاویون دولتی داشته باشیم؟ ما به یک اقدام مؤثرتر رسیدیم که همان رودشو است. در این رودشو بخش خصوصی ایرانی و خارجی رو به روی هم می نشینند و مذاکره می کنند. وی اظهار داشت: اثر رودشو را در عمان و چین دیده ایم و می خواهیم که هیأتی از دولت و بحث خصوصی در این رودشو شرکت نمایند. مالزی، اندونزی و ویتنام سه کشوری است که در ایام آینده رودشو برگزار می نماید. کوشیدیم که هولدینگ های ایرانی هم حضور داشته باشند. امیدوار هستم که این کار در دولت های بعدی هم ادامه پیدا کند. رودشوی بعدی در هند است. برای ترکیه، روسیه نیز برنامه داریم و قیمت های آن حدودا درآمده است. شجاعی اظهار داشت: به طور معمول آژانس های ورودی کار در این برنامه حضور پیدا می کنند. از آن طرف آژانس هایی رو به روی این افراد می نشینند که در عرصه خروج مسافر کار می کنند. شجاعی اشاره کرد: سال قبل ۲۵ هزار گیگ محتوا ساخته ایم که به کشورهایی مختلف داده ایم. ۷۴۰۰ گیگ محتوای مختلف در رویدادها پخش شده است و یا در اختیار هیأت ها قرار گرفته است. این محتواها تغییر کرده است مستندهای بلند دیگر جواب نمی دهد هر چند مخاطب خاص خودش را دارد. الان به چهار ثانیه محتوا برای تیک تاک رسیده ایم. باید محتواهای تولید شده از سالهای قبل تغییر کند.


منبع:

1403/04/02
12:09:09
5.0 / 5
196
تگهای خبر: تخصص , سفر , فرهنگ , گردشگری
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
ttma تور و گردشگری